Het land van meren en vulkanen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van jeanenes - WaarBenJij.nu Het land van meren en vulkanen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van jeanenes - WaarBenJij.nu

Het land van meren en vulkanen

Door: Es en Jean

28 Augustus 2015 | Nicaragua, Granada

Lieve allemaal,

Toch nog een ouderwets internet cafe gevonden. Typen op mijn telefoon gaat wat lastig. Hier gaat alles heel goed. Zaterdagavond aangekomen in Managua. Doordat onze vlucht vertraagd was in Nederland hadden we nu een mooie overstap in Houston en hoefden we niet te lang te wachten. We zouden opgehaald worden de airport in Managua, maar geen taxichauffeur te bekennen met onze naam erop. Gelukkig hadden we het telefoonummer en even gebeld. Na 20 minuten was de taxi er toen gelukkig. Geslapen in het relaxte boutique hotel Villa Maya. De volgende dag even de stad verkent, maar dat was niet veel bijzonders. Het ziet er allemaal erg goed uit. Ik had het armer verwacht. De eerste dag ook even een klein regenbuitje gehad en dat was dan ook meteen alle regen die we tot nu toe gezien hebben, want het is hier enorm droog en heet, heet, heet. 37 graden. Zweten geblazen en hoezo regentijd. Iedereen zegt ook Rainy season and no rain.

Na Managua zijn we met een klein minibusje naar Leon gereist. Daar hebben we 3 nachten geslapen en heel veel mooie dingen gezien. De eerste dag zijn we met de lokale bus naar het strand gegaan. Het lokale vervoer is hier perfect te doen. Soms zitten de bussen een beetje vol. Daar aangekomen geluncht en een seafood plate met kreeft, krab, mossels, vis, inktvis gegeten. Zo vers vanuit de zee. Jummie. Toen over het strand gewandeld.

De volgende dag hebben we de vulkaan Cerro Negro beklommen en naar beneden gegaan op een soort slee - bord. Dit was echt super gaaf. Wat een mooi uitzicht en wat een mooie kleuren. Van gitzwart naar groen. Echt geweldig. Je loopt echt op een soort maanlandschap. Op de top kijk je in de krater waar een paar rookpluimjes zijn. De aarde voelt er warm aan. Naar beneden op het bord zag er heel erg spannend uit, maar achteraf viel het mee. Eerst ging Erik Jan gevolgd door een enorme aswolk. Zag er spectaculair uit. Ik vond het erg spannend, maar toch gegaan. Gewoon lekker langzaam naar beneden getuft. De laatste dag nog even de cathedraal beklommen en op het dak gelopen. Het uitzicht was de stad en allemaal vulkanen eromheen.

Nu zijn we in Granada. Een beetje hetzelfde als Leon, maar dan veel toeristischer. Vandaag gefietst naar het meer en daar langs een aantal eilandjes gevaren. Ook hier weer vulkanen, het meer, apen, mooie vogels, blauwe lucht en felle zon. Wat een luxe leven. Toen zijn we teruggefiets en helemaal bezweet kwamen we aan bij een luch tentje. Het komt echt overal vandaan dat zweet. Na Mexico is dit wel 1 van de heetste landen. Gewoon rustig aan. Morgen gaan we naar een mooie grote krater Massaya en daarna zwemmen in de Laguna de Apoyo. Het schijnt heel schoon water te zijn.

Nou lieverdjes heel veel liefs uit Nicaragua! Es en Jean

• 29 Augustus 2015 - 11:56

Annemarie :

Hee schatjes, klinkt super!!! Al zoveel gedaan en nog alle tijd.. Het ziet er goed uit voor jullie. Geniet ervan xxxxxxx hier natuurlijk onvoorspelbaar wisselvallig weer, niks aan ;) knuffels!

• 29 Augustus 2015 - 17:04

Thijs En Nelleke:

Wat leuk om ook op jullie bericht te reageren. Geen idee of jullie het ook lezen. Geweldig spannend verhaal zo op die boards naar beneden. Ook hier is het heet. Wij zijn vanochtend naar de pont d arc wezen kijken en dat riep weer veel nostalgie op. De camping is ook perfect, rustig maar toch ook een beetje levendig.geniet maar lekker verder. Kus van ons

• 29 Augustus 2015 - 20:18

Herman& Elske:

Hi Lieverds
    Leuk om jullie belevenissen weer met jullie te delen. Super al deze activiteiten en goed dat de taxi alsnog kwam op dagen.Wij hebbben het hier heel gezellig met tranquio slooft zich heel uit bundig uit en geniet bij het raam van alles wat voor bij komt.
    Morgen bij ons ook heel warm en daarna wat nazomer weer.
    Genieten jullie nog maar lekker nu pas 1 week voorbij nog ruim twee weken!!!
    We horen via de geitjes app of mail

Dikke zoen
    Herman & Elske