Chillen op Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu Chillen op Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Chillen op Bali!

Door: Es

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2014 | Indonesië, Ubud

Lieverds,

Hierbij blogje 3 - zoals eerder gezegd heb ik nu pas in Ubud een internetcafe - dus snel even alles opschrijven - ook voor later.

Na het mooie Flores weer terug in het toeristische Bali. Aangekomen in Bali zijn wij naar Balangan geweest. Helemaal onderin het puntje in Bali. Hier heb je hele mooie baaien met kliffen en strandjes. We hebben daar even een paar dagen gerelaxed. En nog een leuk tourtje gedaan op de scooter naar een mooie tempel in Uluwatu. Ik weer achterop en Erik Jan aan het stuur. Opeens politie en moeten we stoppen om ons rijbewijs te laten zien. Deze blijkt niet goed en we moeten een boete betalen en meekomen naar het kantoortje. Ik heb even heel theatraal gedaan en gezegd dat we wel het goede rijbewijs hadden en dat ik dit nog had gecheckt bij de overheid en dat ik heus niet op een scooter ga rijden als het niet toegestaan is. Per direct allemaal verzonnen. Maar het mannetje liet ons gaan, dus snel wegwezen hier ha ha ha. Of het nu wel of niet mocht weten we niet. We hebben lekker niets betaald.

De tempel was erg mooi. Wel irritante apen. Een meisje was gebeten en mijn zonnebril was gejat. Ze hadden ervoor gewaarschuwd, maar ik had 'm gewoon eigenwijs op mijn hoofd en toen flits weg. De aap ging 'm ook nog even opzetten. Dit was echt hilarisch. We moesten enorm lachen. Gelukkig was het een goedkoop brilletje en moest ik nog een nieuwe kopen.

Na 3 nachten Balangan zijn we naar het noorden van Bali gegaan. Naar Munduk in de bergen. Hier hebben we 2 nachten geslapen en een hele mooie wandeling gedaan gisteren. Met 2 mooie watervallen en door de rijstvelden. Hele mooie natuur. Wel een pittig wandelingtje zo in de hitte, maar wel erg mooi. Vandaag zijn wij in Ubud aangekomen. We gaan waarschijnlijk niet meer naar Lombok. We horen een beetje wisselende verhalen over de mensen daar. Daar hebben we even geen zin in. Het is ook erg islamitisch daar en armer. We blijven nu lekker op het mooie, relaxte Bali. Avontuur genoeg gehad op Flores.

Hele dikke zoen en tot snel!! Es en Ej
Liefs vanuit UBUD

  • 17 September 2014 - 12:25

    M&M:

    Wat leuk om toch nog wat verhalen te lezen! Het klinkt allemaal super en met jouw beschrijving van de kratermeren zou ik zo een duik willen nemen. Wij moeten nog 2 daagjes werken en dan mogen wij op vakantie. Helemaal niet erg natuurlijk maar na jullie enthousiaste verhalen kan ik eigenlijk niet meer wachten :)
    Geniet nog een paar daagjes van al het moois om je heen en alvast een goede terugvlucht gewenst. Het is hier nu heel mooi weer dus al jullie thuis komen kun je nog nazomeren.
    Dikke zoen, M&M

  • 17 September 2014 - 16:40

    Annemarie:

    Goede verhalen Es, theatraal haha!! Kusss tot snel miss you!

  • 17 September 2014 - 21:22

    Marleen:

    Lieve nicht en EJ,

    Wat een mooie verhalen weer en wat een prachtige reis maken jullie samen.
    Geniet er met volle teugen van, maar dat doen jullie ook wel :-)
    Dat grapje met boete betalen hadden Mario en ik in Mexico ook op het eiland Cozumel.
    Met de scooter. We moesten 80 euro betalen. Nicht, we hebben het theatrale van elkaar denk ik want ik heb ook staan lullen als brugman. We mochten weer vertrekken zonder boete :-)

    Veel liefs voorzichtig en tot gauw liefs Leentje


  • 21 September 2014 - 14:41

    Manon:

    Es en EJ!
    Wat maken jullie weer veel mooie dingen mee! Beleef zo ook een beetje jullie mooie reis en heel leuk geschreven! Veel plezier nog en goede vlucht(en) terug.
    xxx Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 19330

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 September 2015

Nicaragua en Costa Rica

30 Augustus 2014 - 22 September 2014

Lombok, Flores en Bali

30 Augustus 2013 - 23 September 2013

Panama here we come!

31 Augustus 2012 - 22 September 2012

Cambodja here we come!

17 Augustus 2011 - 09 September 2011

Vietnam here we come

25 Augustus 2010 - 12 September 2010

Samen naar Brazil!

Landen bezocht: