Foz do Iguacu - de mooiste watervallen ooit gezien - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van jeanenes - WaarBenJij.nu Foz do Iguacu - de mooiste watervallen ooit gezien - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Foz do Iguacu - de mooiste watervallen ooit gezien

Door: Jean en es

01 September 2010 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Allereerst lieve Thijs nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel gezonde en gelukkige jaren toegewenst!

Zaterdag hebben we vanuit Rio het vliegtuig gepakt naar Foz do Iguacu. Daar aangekomen onze pousada Sonho Meu zijn we gaan eten en daarna slapen om de volgende dag de watervallen te gaan bekijken vanaf de Braziliaanse kant. De watervallen zijn in 1 woord geweldig. Wat een overweldige natuur en wat een kracht. Je voelt je er zo vrij als een vogel zo midden in de mooie natuur. Wel aardig toeristisch, maar dat maakt het uitzicht zo weer goed. ´s avonds gegeten bij een steakhouse. We hebben helemaal in een deuk gelegen, want je kon alleen een buffet menu nemen. Er kwamen allemaal mannetjes met grote lappen vlees langs onze tafel met de vraag of ze er een stukje voor je af konden snijden. Er liep meer personeel dan dat er tafel bezet waren ha ha. Het stadje Iguacu was niet echt sfeervol.

De volgende dag zijn de argentijnse kant van de watervallen gaan bezoeken. Dit was veeeeeeeeeeel mooier en grootser. We hebben de hele dag gewandeld, rotsen beklommen, op een eilandje een broodje gegeten - wat we hadden meegenomen. Het was er zo mooi dat je bijna dacht dat het allemaal nep was. Op het eind van de dag met het treintje naar het eindpunt gegaan. De zon stond al laag, waardoor er heel mooi licht was. Daar hebben we nog toucan´s gespot, schildpadden, neusbeertjes, gieren, vele vogels en natuurlijk de mooie waterval. Vanaf boven leek het net of er een gat in de aarde zat waar het water allemaal invalt. In 1 woord GEWELDIG MOOI!!!

Dinsdag (gisteren) zijn we weer teruggevolgen naar Rio en hebben we daar net onze aansluiting op de bus naar Paraty gehaald. Daar zijn we gisteren om 22:00 aangekomen in onze mooie Pousada - geboekt via internet bookings.com in Iguacu. Super handig om even te reserveren als je laat aankomt. (tip van de week)

Vandaag zijn we lekker aan het relaxen. Daarvoor zijn we natuurlijk ook op vakantie. Vanochtend lekker bij het zwembad gelegen en vanmiddag gegeten aan het strand. Net even een oranje zwembroek voor Erik Jan gekocht. Hij was zijn zwembroek vergeten :) zodat we morgen op het fietsie naar een mooi strandje kunnen rijden. We hebben trouwens elke dag een stralend blauwe lucht en zon (dikke 30 graden). We zijn mazzelkonten. Hopelijk is het bij jullie nu ook beter weer.

Een hele dikke zoen uit het mooie Paraty - Brazil! Es en EJ

• 01 September 2010 - 19:49

M&M:

Nou, dat klinkt geweldig!
    Enne, dat zwembroekje... is dat Braziliaans strak;)

• 01 September 2010 - 19:52

Kris:

Klinkt ook errrug goed! Enjoy, ook het chillen is nodig haha...ps. wilde ej zonder zwembroek nog meer indruk maken op de vrouwtjes daar;) xx

• 01 September 2010 - 19:57

Herman En Elske:

even snel reageren wat hebben jullie het fantasties geniet ervan
    hier wordt het weer beter heb al een boekje gekocht over vietnam en kristine een film gegeven van Mexico van summum kunnen wij vast voor genieten want als we de verhalen van jullie lezen krijgen wij ook trek . groetjes van ons en dikke kussen.

• 02 September 2010 - 07:50

Nelleke:

Ik ben heel benieuwd naar alle foto's, want het klinkt geweldig... Geniet! Liefs van mij

• 02 September 2010 - 14:00

Manon:

Geniet ervan en schiet de camera maar vol met mooi pics ;-)

• 02 September 2010 - 18:39

Jet:

Leuk om te lezen zeg! En natuurlijk herkenbaar voor ons! Ik wil ook weer! Hihi
    geniet ervan er is vast nog veel meer moois in het verschiet! XxxJet

• 04 September 2010 - 16:38

Betje:

Ha lieverdjes van het goeie leven :-)!

Wow, klinkt echt top hoor! Heel benieuwd naar de rest van jullie belevenissen.....en Es, heb jij ook al een matching orange bikini ;-)! Morgen big Es bday party gepland?! Heel veel plezier alsvast en geniet lekker samen!!

Lfs en dikke kus Betje

• 05 September 2010 - 09:32

Els:

Mmmmm dat klinkt weer geweldig, nice!

En Essie, vanuit het kikkerland natuurlijk een hele HAPPY BIRTHDAY gewenst!!!! Het wordt vast weer een prachtige verjaardag voor je daar, geniet ervan!

Tot snel lieverds, x

• 05 September 2010 - 12:11

Bart:

Klinkt goed! :-) Ik doe toch iets fout, haha, enjoy!

• 05 September 2010 - 16:51

M&M:

HIEP HIEP HOERA voor ons schoonzussie!!!!

• 06 September 2010 - 08:01

Helen:

Klinkt allemaal superrrrr....

Nog gefeliciteerd mop!! hoop dat je een lekkere dag hebt gehad.

dikke kus, en genietze nog even.

• 06 September 2010 - 08:21

Monique:

Hi Es en EJ,
    Geniet nog even lekker door van jullie vakantie. Zo te lezen vermaken jullie je prima!
    Hier is het weer inmiddels ook wat beter, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met hoe jullie er bij zitten ;-).

Veel liefs, Mo

• 06 September 2010 - 11:41

Thijs En Nelleke:

Wij zijn net weer terug uit het prachtige Delft. Thijs heeft op de 2e Maasvlakte een enorme verkoudheid opgelopen, en omdat hij zoveel van mij houdt, die vervolgens aan mij overgedragen. Maar goed we hebben een heerlijke week gehad. Ik ben natuurlijk meteen jullie mail gaan lezen. We gaan zo Janus ophalen, die bij tante Riet een nwe huis heeft gekregen. Ben benieuwd. Dikke kus van ons en geniet!!!!!