Alweer het laatste berichtje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu Alweer het laatste berichtje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Alweer het laatste berichtje

Door: Jean en es

11 September 2009 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Hierbij alweer het laatste berichtje. Wat gaat het toch altijd weer snel. Times flies when you having fun!

Na Lovina zijn we vertrokken naar Ubud. Een heel toeristisch kunstenaarsdorpje. Een nogal sjagerijnige chauffeur heeft ons hier naartoe gebracht. Onderweg wilden we nog een waterval bekijken en een tempel zien. Daar was de beste man niet zo blij mee, terwijl we het wel hadden afgesproken. Hij sprak geen engels, dus de communicatie verliep nogal stroef. We hebben hem een extra fooi gegegeven voor het bezoeken van de tempel in het water. Deze tempel brengt geluk in de vorm van water voor een goede oogst. Erg mooi. In Ubud aangekomen regende het pijpestelen en de chaufeur wilde ons er gewoon ergens uitzetten!!!!! Gelukkig keek ik op het kaartje mee en heeft hij ons toch bij het Oki Wati Hotel afgezet. Een heel mooi hotel helemaal in Balinese (hindu) sfeer met uitzicht op een rijstveld. Super aardige bediening. Top!

In Ubud zijn we de volgende dag naar het Monkey Forest geweest. Een park met allemaal aapies. EJ vond het de apies helemaal geweldig en de apies EJ ook. Ze klommen op hem en gingen lekker flooien in zijn haar. Door de zee heeft Erik Jan een soort Afro kapsel ontwikkeld. ha ha. SEXY!

Na Ubud zijn we vertrokken naar het tropische eiland Nusa Lembongan. Een heel mooi eilandje met prachtige baaitjes met fijn wit zand. Elke ochtend op ons scootertje gingen we naar deze mooie baaitjes. Lekker relaxen, naar de zee kijken, zonnen en genieten. Hier hebben we ook mijn 30ste verjaardag gevierd. Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes!! Top! Van Erik Jan heb ik een weekendje Brussel cadeau gekregen. Lief he!! 's avonds zijn we lekker luxe uiteten geweest bij een hip frans eettentje. Smullen!!!

Na het mooie Nusa Lembongan zijn we naar Amed vertrokken. Onze laatste bestemming aan de oostkust van Bali.

Het is hier nog niet zo toeristisch. We hebben een super mooie stek met zwembad. 6 mooie bungalows met een grote veranda. Het is net nieuw geopend. Hier in Amed heb je heel mooi zwart vulkanisch zand en in de zee recht voor ons hebben we een aquarium. Je stapt zo met je snorkeltje de zee in en er is meteen super mooi koraal en hele mooie vissen. We zijn hier nu lekker aan het relaxen. Zoals: Ontbijten, zwemmen in het zwembad, snorkelen in de zee, lunchen, zonnen, eten, slapen, lezen en kaarten. Het is hier zo heet dat we verder aan niets anders toekomen. Nog even opladen, voordat we straks weer hard moeten werken in het natte kikkerlandje.

We hebben net een onderwatercamera gekocht en we gaan nu even een paar mooie fotootjes schieten van de mooie tropische visjes. Heeeerlijk!!!

Morgenavond vertrekken we weer naar Nederland. Dan zien we jullie allemaal weer! Leuk! Tot snel!

Een hele dikke zoen, Esther en Erik Jan

• 11 September 2009 - 05:51

Thijs En Nelleke:

Hoi Lieve kinders,
    Jullie kunnen in ieder geval terug kijken op een geweldige vakantie !Wij genieten heel erg van jullie verhalen. We gaan deze laatste nog even printen voor Oma en dan zien we jullie zondagmorgen op Schiphol. We verheugen ons erop. Dikke kus

• 11 September 2009 - 07:25

Kris:

Super weer om te lezen...jullie maken ons wel jaloers hoor:) Ook heerlijk dat jullie weer terug komen...gezelliiii!!

Tot zondag, dikke kusss