Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jeanenes - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jeanenes - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam!

Door: Jean en es

25 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal,

Nu pas het eerste reisverslag. We waren te druk met reizen en daarom nog niet eerder de tijd gehad om te vertellen over het mooie Vietnam. De vlucht ging super. Ook de overstap in China. Nog wel even opletten op de bagage bij de overstap. Die kwam namelijk gewoon op de band ha ha. Gelukkig even gekeken en de bagage weer opnieuw ingecheckt in het aparte China waar niemand goed engels spreekt. Daarna door naar Hanoi waar we bij de uitgang werden opgehaald. We hadden voor het eerst een pick-up service geregeld. Er stond een Vietnamees mannetje met een bordje met onze naam erop bij de uitgang. Erg grappig en super handig. Het boutique hotel ook lekker luxe. Dit keer reizen op een relaxte wijze.

Hanoi: de stad van de brommertjes

Hanoi is een heerlijke stad. Het oversteken is de eerste keer eng, want er zijn geen stoplichten en er rijden super veel brommertjes. Het verkeer regelt zichzelf. Dus heel veel toeteren als je wilt inhalen. 's avonds lekker biertjes gedronken op kleine ienemienie platic stoeltjes en krukjes. In Nederland koop je die voor kleine kinderen, maar in Vietnam zit iedereen hierop. Het zijn natuurlijk ook hele kleine mensjes. De krukjes zijn heel gemakkelijk te stapelen, dus iedereen kan altijd zitten. LOL.
In Hanoi meteen een tour geboekt naar SAPA bij onze Vietnamese Majola. Soms is het ook lekker om niet zelf alles te regelen, maar dit lekker uit te besteden. Dus we werden helemaal naar onze treincoupe gebracht door het mannetje van ons hotel. Luxe hoor! Hopla met de nachttrein naar SAPA. (niet veel geslapen)

SAPA en Bac Ha: Markt en regen

's morgens werden we op het treinstation opgewacht door een mannetje en gingen we lekker ontbijten om vervolgens naar de local markt te gaan in Bac Ha. De markt was erg leuk. De meest mooie kledij van de bergstammen die van alles en nog wat verkopen op de markt. Van kleding tot buffels, varkens etc. We hebben zelfs hondenvlees gezien met een hondenkop en al ha ha.

Toen verder naar SAPA waar het regende en koel was en veel bedelende kinderen. Er liepen zelfs kindjes van 4 met een baby op hun rug. Zielig. Snel besloten dat we de volgende ochtend weer richting Hanoi zouden gaan met de bus en hup richting Halong bay. We hadden gezien dat het daar wel mooi weer was.

Weer terug in Hanoi zijn we weer naar de Vietnamese Majola gegaan en hebben daar een trip geboekt naar Halong bay 2 dagen en 1 nacht op de boot slapen.

Het mooie Halong Bay: Vissen onder de sterren

De volgende ochtend zouden we om 8 uur worden opgehaald door een busje. Dus even lekker eten en slapen. De wekker gezet en gehoord, maar op het verkeerde knopje gedrukt, waardoor we lekker verder zijn gaan slapen. Ging opeens de telefoon. Shit verslapen. Hup hup kleren aan en gaan met die banaan. Giller. In Halong bay erg genoten van het mooie weer, de mooie omgeving, de grot etc. Ook lekker gezwommen in de zee. Heerlijk. 's avonds hebben we nog gevist onder de sterren. Niets gevangen, maar wel romantisch. De volgende dag weer terug en 's avonds meteen door naar Hoi An. Daar zijn we nu en we gaan hier even relaxen. Er zijn hier veel mooie winkels. Erik Jan wil een pak laten maken en ik ga mijn bikini laten namaken voor 15 euro. Ideaal.

Nou lieve mensen we gaan nu even een lekker een Bia Hanoi en een Tiger biertje drinken, want het is hier super warm en erg vochtig, dus tijd voor verkoeling!

Hele dikke zoenen, es en ej

• 25 Augustus 2011 - 11:43

M&M:

Als je Hanoi al druk vindt met brommers, maak dan je borst maar nat voor Saigon!
    Liefs, M&M

• 26 Augustus 2011 - 05:54

Nelleke:

Hey lieverds,
    ik krijg helemaal zin om te gaan reizen als ik jullie verslag lees.. Geniet van al het moois daar in Vietnam!
    X Nelleke

• 26 Augustus 2011 - 07:53

Herman:

Elske heeft haar reaktie zie het vorige geplaats zijn jullie met de bus uit sapa vertrokken hoe was de rit wij zijn met de trein heen en terug gegaan groetjes herman

• 26 Augustus 2011 - 10:34

Jels:

enjoy !!

• 26 Augustus 2011 - 13:45

Manon:

Wat maken jullie weer veel mee; fantastisch! Geniet ervan! Dikke zoenen de Dilgjes ;-)

• 26 Augustus 2011 - 15:27

Monique:

Hi Es en EJ,
    Heerlijk om allemaal te lezen! Het meest grappige vind ik toch wel het nalaten maken van je bikini ;-). Ideaal!!!
    Nog veel plezier, liefs Mo

• 26 Augustus 2011 - 16:24

Majola:

Hey Skatjes!
    Wat leuk om te lezen dat ik in Vietnam ook mooie excursies voor jullie kunnen regelen hahaha....geniet verder van jullie reis! Liefs, Jool

• 26 Augustus 2011 - 18:04

Margreta:

Wat een heerlijk reisverhaal! Heel veel plezier nog samen en geniet er van!!
    XX

• 26 Augustus 2011 - 18:06

Noortje:

Heey lieve vakantieganger,

Wat een leuke verhalen! Geniet er maar lekker van saampjes!

Dikke kus
    Noortje

• 26 Augustus 2011 - 18:29

Carinde:

He lieverds,

Fijn te horen dat alles goed gaat, geniet ervan en doe rustig aan in de hitte en vocht, wij hebben hier storm, onweer en overstromingen gehad (tenminste niet in Utrecht hoor).
    en handig al die mannetjes die van alles kunnen regelen:)
    dikke kus van ons

• 27 Augustus 2011 - 13:59

Thijs Eb Nelleke:

Hoi Kinders, ik zit hier bij Herman en Elske achter de computr
    Ik kan de goede knop niet vinden om dingen te herstellen dus vandaar de niet herstelde fouten. Wat heerlijk dat alles zo goed verloopt en jullie zo genieten. Hebben jullie ook nog first class gereist? Wij staan nu op de camping in de Beemster onder de appelbomen en van de afgevallen appels heb ik al appelmoes gemaakt!Wij blijven waarschijnlijk tot we jullie ophalen dus wij hebben ook nog heerlijk 2 weken te gaan. Ik ben reuze nieuwsgiereig naar het pak en de bikini. Met Janus gaat het goed hier, hij staat gezellig in de zithoek en er wordt steeds tegen hem gepraat. Lieve kinders geniet heerlijk verder en een dikke kus van ons.

• 28 Augustus 2011 - 10:55

Kris&Re Vanuit BALI:

Hoi Lieverdjes,
    Klinkt goed zeg!! Heerlijk genieten en hoe romantisch..'s nachts vissen hihi!
    En goed zo, van het uitbesteden, lekker relaxen. Wij genieten hier ook heel erg. We doen straks een korte update via de mail.

Heeeel veel plezier,
    Dikke zoen van ons