Ola Amigos - Reisverslag uit Palenque, Mexico van jeanenes - WaarBenJij.nu Ola Amigos - Reisverslag uit Palenque, Mexico van jeanenes - WaarBenJij.nu

Ola Amigos

Door: Jean en es

28 Augustus 2008 | Mexico, Palenque

Lieve allemaal!

Nog niet eerder de tijd gehad om een bericht te posten, maar bij deze de eerste. De vlucht met Martinair was perfect. Vanuit Cancun Airport hebben we de bus genomen naar Playa del Carmen om daar even een dagje te gaan chillen op het strand met een cocktail. Playa del Carmen is een toeristische badplaats, maar wel heel relaxed om je vakantie te beginnen. Het is in Mexico erg heet!!! We hebben lekker op een bedje gelegen en gezwommen in de azuurblauwe zee. Toppie.

Zondagochtend zijn we vertrokken naar Valladolid. Daar hebben we 1 nachtje geslapen en Chitzen Itza - Maya ruines bezocht. Erg mooi en erg heet heet heet! Om 8 uur waren we er en om 11 uur weer terug naar het hotel. Daar hebben we de bus naar Merida gepakt.

Zondagavond in Merida met Daphne afgesproken (kennis van de Costa Rica reis - zij woont nu in Merida). Nog naar een mooie dansvoorstelling gekeken op het plein en daarna een cocktail gedronken in een leuk kroegje.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Palenque. (8 uur met de bus) In Palenque zijn we met een busje naar El Panchan gegaan in de jungle en vlakbij de Maya Ruines. We slapen hier in een super leuk hutje tussen de brulapen. Fantastisch mooi! ´s Morgens vroeg werden we al vroeg gewekt door deze ettertjes ha ha. Hard schreeuwen naar elkaar voor zonsopkomst heeel erg hard en heel speciaal omdat je ze vanuit je bed kan zien en horen!

Woensdag hebben we even een dagje relaxed aan gedaan. Gekaart en een Corona gedronken en van de Mexicaanse band genoten bij het restaurant.

Vandaag hebben we de Maya ruines in Palenque bezocht. Super mooie ruines in de jungle. Ook hier weer de brullende apen ha ha!

Morgen - vrijdag gaan we een mooie tocht maken naar 2 watervallen Agua Azul en Misol Ha. Daarna reizen we meteen door naar San Christobal de la Casas waar we 2 nachten blijven en dan door naar Guatamala - Xela denken we. Het is hier super en we hebben erg mooi weer!!

Alles bij jullie ook goed?

Hasta Luego! Liefs, Jean en Es
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 Augustus 2008 - 07:27

Noortje:

Hey vakantiegangers!

Aan mij de eer het eerste berichtje te plaatsen, altijd leuk!

Goed te horen dat jullie heelhuids aangekomen zijn en nu al een hoop gezien&beleefd hebben!

Heel veel plezier en geniet ervan!

Liefs,
    Noortje

• 29 Augustus 2008 - 10:12

Kris:

Heerlijk hoor! Klinkt super! Lachen zeg hutje tussen de apen...Nu zijn jullie dus bij de watervallen. Heel veel plezier, enjoy! Kus kris

• 29 Augustus 2008 - 17:50

Thijs & Nel:

Heerlijk om te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dit eerste deel van jullie reis lijkt ons ook top.Veel beleefd al. Fijn dat jullie me op mijn verjaardag gebeld hebben, daar was ik erg blij mee. Heel plezierige reis verder en groetjes, ook van Nelleke.
    Thijs

• 30 Augustus 2008 - 15:16

Carinde:

Buenes tardes chicos!
    Klinkt helemaal goed, zo te lezen vermaken jullie je prima! Vandaag is het ook 1 dagje zonnig in NL dus we genieten ervan, zo lekker bbq. Veel plezier verder en ik lees het vervolg wel weer, dikke kus

• 01 September 2008 - 17:52

Herman En Elske:

Hallo vacantie gangers
    Eindelijk kunnen openen. Wat leuk zeg dat het allemaal zo goed is gegaan. Als ik dit lees is het net of we weer even terug zijn in mexico.Ik heb het foto boek toch naar beneden gehaald om jullie op de voet te volgen.Bijzonder toch hoe ze deze ruines bouwden.Jullie kunnen in elk geval lekker gaan zwemmen bij de watervallen.Deze week ga ik Nelleke nog bellen.Ga maar heerlijk genieten het is nog twee weken.Als we dit lezen hebben we ook echt zin om te gaan maar nog even geduld hebben.Samen nog heel veel plezier!!!!

Herman en Elske