Eten. travestieten en mariachi´s - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van jeanenes - WaarBenJij.nu Eten. travestieten en mariachi´s - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van jeanenes - WaarBenJij.nu

Eten. travestieten en mariachi´s

Door: Jean en es

01 September 2008 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal,

Sinds ons vorige bericht zijn we vamuit Palenque in Mexico, doorgereist naar San Cristobal en van daaruit weer verder naar Guatemala, Quetzaltenango oftewel Xela, zoals iedereen het hier noemt.

Tussen Palenque en San Cristobal hebben we twee prachtige watervallen bezocht, Misol Ha en Aqua Azul. Super mooi!

San Cristobal was de meest hilarische dag tot nu toe :)
Eerst stonden we te kijken bij een soort carnavalsoptocht die we toevallig tegen kwamen toen ik (EJ) werd besprongen door 5 enorme Mexicaanse travestieten. 5 sec. later waren ze weer weg en zat mijn hoofd onder de afdrukken van dikke roodgestifte lippen!

Daarna dachten we een heel leuk cafeetje gevonden te hebben waar geen toerist te bekennen was. We bestelden daar 2 biertjes en kregen daarbij meteen 6 verschillende gerechten... no no no, gracias senor, maar de man wilde van niks weten en liep weer weg. Nou, ok, we hadden wel trek dus hebben we het opgegeten. Het was nog niet op en daar kwam de volgende lading eten al weer aan en weer wilde hij van geen ´no gracias´ weten.

Achteraf bleek dat al het eten bij de gastvrijheid hoorde en gratis was...
Een soort uitgebreid bakje pinda´s

Alsof dat al niet grappig genoeg was kwam er plots ook nog een rasechte Mariachi optreden, een soort Mexicaanse troubadour, compleet met strak pakje en sombrero. Es staat er heel gezellig mee op de foto :)

De volgende ochtend zijn we met een busje vertrokken naar Guatemala. Na ongeveer 7 uur bergweggetjes zijn we hier in Xela aangekomen. We zitten hier op 2300 meter en het is dus ook uit met de hitte. Overdag een heerlijk graagdje of 25, maar ´s nachts best koud.

Morgen moeten we om 5 uur(!) voor het hotel klaarstaan want dan worden we opgehaald voor een tocht naar de Santiaquito, een actieve vulkaan.

Daarna reizen we door naar Panajachel aan het meer van Atitlan.

Hasta Luego amigos!

• 01 September 2008 - 22:36

Thijs En Nelleke:

Ik zal mijn lippen ook stiften als we jullie op komen halen!Heerlijk jullie verhalen. Met Janus gaat het ook goed, hij is dol op kettingpollen, dus je zult het veld in moeten als je weer terug bent. Verder geniet maar met volle teugen. Kus

• 02 September 2008 - 07:03

Kris:

Hi Hi, wat leuk weer wat jullie hebben meegemaakt...En wat een stunt van die travestieten! Het klinkt allemaal super! Heel veel plezier! Hier alles ok! Weer is nu echt wel minder maar goed weekend achter de rug met zon en strand. Aankomend weekend lief festival!!! Heel veel plezier he, kus en knuffel voor jullie

• 02 September 2008 - 19:04

Herman En Elske:

Jullie vermaken je uitstekend en wat de travestieten betreft hebben ze niet de verkeerde besprongen grapje je moet ook zeker de markt bezoeken vooral om te zien welke mooie kleuren ze dragen groetjes uit een nat Bloemstede.

• 04 September 2008 - 18:08

Tim En Co:

He Liefies!

Fijne berichten hebben jullie, lekker man! We zijn wel een beetje jaloers natuurlijk. Geniet van de mooie tijd en Es.....happy birthday alvast!

X

Tim & Co