Dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van jeanenes - WaarBenJij.nu Dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van jeanenes - WaarBenJij.nu

Dansen op de vulkaan

Door: Jean en es

05 September 2008 | Guatemala, Panajachel

Lieve Amigos,

Hierbij het vervolg van de vulkaan trip. Om half 5 ging de wekker!! Das vroeg. Met een ochtendhumeurtje (vooral EJ) in een busje op weg naar de vulkaan over een weg met allemaal gaten in de middle of nowhere... Wat gaan we nu weer doen ha ha... Onze guide (een jong meisje uit Guatamala) stond klaar om samen met 2 jongens uit Israel de vulkaan te gaan beklimmen. 2 uur berg op en 1 uur vlak wandelen. En toen waren we er! Het was echt super gaaf, want we hebben 2 erupties van de vulkaan gezien! Het leek net of er een vliegtuig over heen vloog. Zo´n geluid en oerkracht wat uit de aarde komt. Er kwam een hele wolk uit de vulkaan. We hadden enorm mazzel, want er was even geen wolk voor de vulkaan en daardoor konden we het super goed zien. Om 12 uur waren we weer terug in Xela en toen hebben we weer even lekker gelunched en toen hebben we een shuttle busje gepakt om 2 uur naar Panajachel (Pana) bij het meer van Atilan.

Guatamala is nog echt een ontwikkelingsland. Onderweg zie je dat goed aan de wegen en de huizen. Kinderarbeid is de normaalste zaak van de wereld ook in Mexico. Jongetjes en meisjes van 4 lopen met een kistje schoenpoets, snoep, armbandjes etc. rond om dit te verkopen aan de toeristen. Ook kinderen die bedelen. Ze zijn zo jong dat je er echt een naar gevoel van krijgt. Waarom kunnen ze niet spelen de hele dag?

Wij geven gewoon veel geld en fooi uit....

In Pana zijn we even lekker aan het relaxen. Vandaag even een boottochtje over het meer gemaakt en lekker kaarten met wijn en muziekboxjes van EJ. Ik (Es) sta met 5-3 voor ha ha. We hebben hierom veel lol!

Morgen 5 sept als ik jarig ben gaan we naar vliegen van Guatamala City naar Flores. Daar gaan we naar Tikal (maya ruines) en dan door met de bus naar Belize City en dan naar Caye Caulker om te chillen, chillen en nog eens chillen op het strand. Zondag of maandag komen we daar aan.

Net hebben we even een heerlijk visje gegeten en schrimps voor EJ. mmmmmmmmmmmmm.

Okay dat was het weer even. We hebben nu een heel leuk hotelletje met uitzicht op het meer en gratis internet bij een heel lief gezinnetje! Echt top en genieten geblazen.

Hopelijk is het bij jullie al weer wat mooier weer! Hier heeft het ook geregend, maar morgen gaan we weer op naar de warmte en de zon.

Dikke zoen voor iedereeen!

Es en EJ

• 05 September 2008 - 06:30

Noortje:

Hey lieve vakantiegangers!

Geweldig om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!

Maarrr.. Er is er een jarig! Gefeliciteerd lieve Es! Je bent vast al helemaal verwend door EJ, dat kan niet ander, ha ha.. Maak er een mooi feestje van daar met z'n twee, geniet ervan!

Kus

• 05 September 2008 - 07:52

Merel:

Hallo daar!

Ik lees dat jullie lekker genieten! Essie; hele fijne verjaardag! Maak er een mooie dag van!

Hele fijne vakantie en tot snel!

Liefs Merel

• 05 September 2008 - 11:11

Thijs En Nelleke:

Ha die Es,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en EJ ook natuurlijk. Wij wisten al wat je verjaardagscadeau is. Lijkt ons erg leuk en we denken dat jij dat zeker ook vindt. Maak er een extra leuke dag van, want de andere dagen zijn al leuk denken we. Veel dikke kussen van ons.
    Nelleke en Thijs

• 05 September 2008 - 15:39

Elske En Herman:

net gebelt en gefeliciteerd de voorbereiding op onze reis is in gang visum aanvragen we blijven jullie volgen groetjes en regen uit bloemstede volgende week wordt het beter.

• 06 September 2008 - 22:16

Monique:

Hallo schatjes,

Wat een avonturen allemaal, jullie zitten niet stil! Leuke verjaardag gehad?? met lekkere drankjes ;-)
    Hier staat de kamer vol met dozen, maandag is de grote verhuisdag, we hebben er zinin.

Tot snel dikke knuffel Mo

• 11 September 2008 - 18:28

M&M:

He broertje en schoonzus, wij zijn inmiddels weer op Hollandse bodem. Helemaal super gehad en ook goed weer. De beenspieren zijn na 1300 km flink in omvang toegenomen maar dat is beter dan vet zal ik maar zeggen. Leuk om jullie verhalen te lezen en te weten dat het heel goed gaat allemaal. We komen snel foto's kijken als jullie weer terug zijn. Liefs, M&M