Een prive chauffeur en de Borobodur met sunrise - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu Een prive chauffeur en de Borobodur met sunrise - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Een prive chauffeur en de Borobodur met sunrise

Door: Jean en es

25 Augustus 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit het mooie Indonesie. Inmiddels zijn we gewend en het lijkt wel of we al 3 weken weg zijn.

In Pangadaran hebben we nog een hele mooie tocht genaakt. We hebben de Green Canyon bezocht - met een boot op de rivier door een groene canyon. Erg mooi en lekker gezwommen. We hebben ook een wayung - poppenmakerij bezocht en een plek waar ze palmsuiker maken.

Erik Jan en ik achterop de motor/ brommer met nog een stel uit engeland en nederland. Heerlijk in de buitenlucht door een hele mooie omgeving met allemaal groen en palmbomen. De natuur is hier echt prachtig! Op een strandje lekker een overheerlijke Mie Goreng gegeten en nog even gezommen in de zee. Het is hier nu Ramadan, dus super rustig heerlijk! Ook op de weg. Op het eind van de dag hebben we nog een opvangcentrum voor schildpadden bezocht. Erg leuk. De volgende dag zijn we vertrokken naar de Borobodur (boedistisch tempelcomplex).

We hebben de reis naar de Borobodur geboekt bij een reisbureautje met mini bus jeaaaaaaahhhh lekker luxe en snel. Er waren verder geen andere toeristen, dus hadden we een prive chauffeur die ons heeft opgehaald bij het hotel. Lekker luxe heerlijk ha ha. De dochters van Hassep (de chauffeur) gingen ook mee. Jessica (23) en Bunga (17) leuke meiden.

De volgende ochtend zijn we om 10 voor 4 opgestaan voor de zonsopkomst. Vroeg he :) voor EJ, want die was de camera vergeten. Nog snel even terug. Hassep wist een mooi uitkijkpunt op een bergje. Dus nog even bergopwaarts wandelen (15 minuten) in het pikke donker met het gehum van de moskee op de achtergrond. Het leek wel of we gehypnotiseerd werden. Voordat de zon opkomt wordt er vanuit de moskee's via een luidspreker een vers opgenoemd.

Aangekomen op het bergje - verder geen toeristen. Alleen ej en ik en de gids hebben we mogen genieten van een super mooie zonsopkomst. Met uitzicht op de Merapi vulkaan en de Borobodur. De zon kwam achter de vulkaan te voorschijn. Echt super cool. Hele mooie kleuren.

Na de zonsopkomst lekker ontbeten in ons luxe hotel en toen de Borobodur bekeken. Om 11 uur zijn we vertrokken naar Yogjakarta. Hier hebben we nog een Batik winkel bezocht en de vogelmarkt met allemaal dieren in veels te kleine kooitjes. Aapjes, slangen, vogels, konijnen, cavia's etc etc. Daarna zijn we de Prambanan gaan bekijken. Een hele mooie hindoestisch tempelcomplex. Erg mooi. Toen naar het hotel in Yogja. Een hele lange dag met hele mooie indrukken. Dus vandaag zijn we even aan het relaxen en even de mooie dingen die we hebben gezien opschrijven, want we zien zoveel moois dat we het wel allemaal willen opschrijven. Straks vergeten we iets ha ha.

Morgen vertrekken we weer. Dan gaan we naar de vulkaan de Bromo. Ben erg benieuwd. Vandaag even lekker door Yogja struinen.

Nou lieverd een hele dikke zoen van ons!! Liefs, Esther en Erik Jan

• 25 Augustus 2009 - 06:15

Thijs En Nelleke:

Wat ben ik blij met deze mail, want hij klinkt toch heel veel beter in mijn oren. En wat een prachtige foto hebben jullie erbij gedaan. We genieten altijd heel erg van die reisverslagen, want het is net of we er een beetje bij zijn. Wij gaan morgen voor een dag of 10 nar Friesland. Dus op jullie volgende verslag kan ik niet zo snel reageren, maar ik het M&M gevraagd me op de hoogte te houden. Kinders geniet lekker verder en tot horens. Een hele dikke kus van ons.

• 25 Augustus 2009 - 06:52

Nelleke:

Hey lieve Es en EJ!

Door jullie verhalen komen heel veel beelden terug bij mij!! Zo leuk!Ik vond Yogja helemaal gaaf. Geniet ernog van!
    Dikke kus, Nelleke

• 25 Augustus 2009 - 08:06

Kris:

Super weer om te lezen...Lekker genieten daar, klinkt heel goed! Dikke kus

• 25 Augustus 2009 - 11:58

Jacqueline:

Lieve Es,
    Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben. Lekker genieten nog maar.........

• 25 Augustus 2009 - 15:29

M&M:

Wat een super gave zonsopkomst, geweldige foto! Dan weet je weer waarvoor je om 4 uur bent opgestaan. Verder klinkt het allemaal heel gaaf, ben wel een beetje jaloers op jullie. Vandaag is het bij ons een grijze dag, regenachtig. Maar morgen schijnt het weer mooi weer te worden.
    Enjoy Indonesia!!!! Dikke zoen van M&M

• 25 Augustus 2009 - 17:41

Monique:

Hallo es & ej, klinkt echt heerlijk die vakantie verhalen! Geniet er nog maar lekker van. Veel liefs mo

• 26 Augustus 2009 - 16:57

Herman & Elske:

Hallo Lievers!!
    Wat een leuke mail weer van jullie.Als we het allemaal weer lezen komen de beelden weer terug voor ons.Wat een prachtige fotos gemaakt Erik Jan!!Hier is alles prima!!Het zonnetje schijn veel maar we heben ook al heel veel zin in de vakantie nog heel even wachten.Geniet met volle teugen samen.

Dikke zoen van Herman en Elske

• 26 Augustus 2009 - 17:29

Kim:

Hey reizigers,

Klinkt goed allemaal. Krijg ook wel weer een beetje kriebels om te gaan reizen!! Maar ja, ben net terug.

Veel plezier.

Liefs Kim

• 26 Augustus 2009 - 17:30

Noortje:

Hey vakantiegangers!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen..

Veel plezier nog!

X