Sunrise bij de Bromo en chillen op Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu Sunrise bij de Bromo en chillen op Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Sunrise bij de Bromo en chillen op Bali

Door: Jean en es

31 Augustus 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo lieverds!

Weer een reisverslagje van ons. Hoe gaat het daar in NL? Fijn hoor pap dat je al bent begonnen op de griftstraat! Thijs nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

In Yogja zijn we nog een dag langer gebleven en hebben we de stad goed kunnen bekijken. In Yogja de tour naar de Bromo - vulkaan geboekt. Een 12 uur durende busrit in een minibusje met een aantal Franse toeristen. Om half 10 's avonds zijn we aangekomen bij de Bromo en daar meteen de sunrise geboekt. Lekker vroeg op :) Om 4 uur werden we opgehaald met de jeep om naar een mooi uitkijkpunt te gaan. Daar aangekomen waren we niet de enige ha ha. Er stonden wel 100 toeristen met hun fototoestellen gereed en er werd aaaa en oeeee geroepen toen de zon verscheen. Erg mooi, maar wel erg toeristisch. Na de sunrise hebben we de kraterrand van de bromo beklommen. Een kleine hike. Het landschap daar is echt prachtig. Een hele mooie vlakte (een krater) waar een paar bergen uitsteken. Het lijkt net een film zo mooi zijn de kleuren.

Bovenop de krater kwam ik nog een collega tegen van Inter Access. Echt een giller. We hebben weer hele mooie foto's gemaakt. We hebben er nu al zo'n 500. Met een digitale camera gaat dat handig. Erik Jan schiet het ene mooie plaatje na het andere. Als we thuis komen gaan we het op ons gemak lekker uitzoeken. Na de kleine klim van de Bromo zijn we lekker gaan ontbijten en zijn we meteen doorgereist naar Bali. Dit was een pittige trip. Wachten op de bus, wachten bij de Ferry....Op Bali kregen we samen met nog een paar toeristen die ook naar Lovina Beach gingen wat geld in ons handen en werden we naar het busstation verwezen. Ha ha dat hadden ze ons niet verteld. We zouden daar toch afgezet worden? Nu kregen we geld terug en werden we in het donker naar een kleine minibus verwezen. De backpacks en mijn trolley werden met 1 touw vastgemaakt. Het busje zat nog niet helemaal vol. Er waren nog 3 plaatsen. De buschauffeur zei dat het wilde wachten totdat er misschien nog mensen bij zouden komen....Hmmm effe onderhandelen. "Kunt u nu niet gaan rijden?" En zo ja "Hoeveel extra kost dat?" Snel het geld bijgelegd en karren met die hap, want wij hebben zin in veel rust, zon, zee, cocktails, lekker eten, slaap en een SCHONE en LEUKE kamer/bungalow aan het strand!!!!! Na 13 uur reizen zijn we dan eindelijk aangekomen bij ons mooie Lovina Beach Hotel met zwembad aan zee. Het goedkoopste, het schoonste en mooiste hotelletje tot nu toe. Yeah Bali rules! En wat zijn wij blij dat we nu even lekker kunnen
relaxen en alle mooie indrukken even kunnen verwerken onder het genot van een mooie sunset in plaats van sunrise. Dit alles natuurlijk met een overheerlijke en ijskoude bintang bier en een super lekkere visschotel met barracuda, garnalen, snapper en inktvis. Jammie. Het is hier lekker genieten. Het strand is mooi en de zon schijnt fel. Dat heeft Erik Jan geweten. Hij moest vandaag even bijkomen van een lichte zonnesteek. Oeps iets te lang in de zon gelegen. We zijn volop aan het genieten. Morgen gaan we naar Ubud. We blijven in Bali en we gaan niet naar Flores (komodovaraan). We hebben even zin om te relaxen en niet zo ver meer te reizen.

We houden jullie op de hoogte van het mooie Bali! We gaan nu even een lekker visje eten. Laters!!!

Hele dikke zoen voor jullie allemaal!

Liefs, es en ej

• 31 Augustus 2009 - 13:21

Kris:

Inderdaad bij vakantie hoort ook relaxen en zon, zee, strand:)...Enjoy lieve schatten! Kus

• 31 Augustus 2009 - 16:03

M&M:

WATJES! Al moe van slechts 13 uurtjes in een busje hangen, kom kom... Nee hoor, geintje. Die paar daagjes relaxen hebben jullie wel verdiend. Stuur wel even zo'n lekker inktvisje naar Nederland, dat lusten wij ook wel :-))

• 31 Augustus 2009 - 18:05

Herman &Elske:

Hallo Lievers
    Wat een indrukken allemaal. Het is Bijzonder om het allemaal te lezen.Maar nu groot gelijk om even bij te komen!!!Wat gaat de tijd toch snel maar dat komt ook omdat we zelf nog zo druk zijn.Hier is alles goed. Een leuk strand feest gehad op Zandvoort 75 jarig bestaan van Vios.Oma ook al aardig gewend.Opa gaat iedere dag naar Oma.En Esther bijna jarig!!Vast samen aan het strand met onder gaande zon en een coctail.Heerlijk hoor!!
    Voor beiden een dikke pakkerd.

Liefs Herman & Elske

• 02 September 2009 - 13:24

Herman En Elske:

net op tijd naar Bali nog last van aardbeving wij hopen dat jullie er geen last van hebben gehad groetjes

• 02 September 2009 - 14:40

Harriet:

ziet er uit als een heerlijke reis!!! geniet er nog even van!!
    veel Liefs Jet

• 02 September 2009 - 16:21

Noortje:

Hey lieve vakantiegangers!

Volgens mij vermaken jullie je prima, super om al die verhalen te lezen!

Tijd vliegt wel voorbij zeg, jullie komen al weer bijna terug.. Alle reden om nog even volop te genieten van al het moois dat Indonesie te bieden heeft!

Liefs,
    Noortje

• 05 September 2009 - 08:14

Kim:

Hoi Es,

GEFELICITEERD met je 30e verjaardag. Welkom bij de club van 30 haha...

Dikke kus van mij

• 05 September 2009 - 09:36

M&M:

Hoi Schoonzussie,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!We zullen geen stomme opmerking maken over het feit dat je 30 wordt. Die bewaren we voor de 19e:-)
    Dikke zoen, M&M

• 05 September 2009 - 14:58

Thijs En Nelleke:

Hoi Lieve kinders. Wij zijn net terug komen waaien uit Friesland. Tante Pim zei altijd al dat het er altijd waaide en wij geloofden dat niet. Maar ze had natuurlijk gelijk, we hebben de hele week storm gehad. Maar eerst Esther heel heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en ik geloof gewoon dat jullie het geweldig hebben dus ook vandaag!. Geniet nog van jullie laatste vakantieweek en dan zien we jullie zondagochtend op Schiphol. Eeen hele dikke knuffel van ons.

• 05 September 2009 - 19:06

Els:

LANG ZAL ZE LEVEN LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLOOOORIAAA, HIEP HIEP HOERAAAA!! Gefeliciteerd lieverd! Geniet er nog even van daar! Maar kom ook weer gauw terug want t is hier saaaaaaai zonder jullie :)

Dikke kus
    Els