Op een onbewoond eiland met je billen bloot - Reisverslag uit San Blas Islands, Panama van jeanenes - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland met je billen bloot - Reisverslag uit San Blas Islands, Panama van jeanenes - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland met je billen bloot

Door: Jean en es

07 September 2013 | Panama, San Blas Islands

Lieverdjes!!!

Eindelijk een computer gevonden om weer een blogje te schrijven. En wel over de San Blas eilanden waar de kuna yala indianen leven. In Panama City hebben we via onze bed en and breakfast vervoer en een accomodatie geboekt naar het eilandje Coco Blanco. Met de 4 wheel drive werden we om 5 uur opgehaald in de ochtend. Lekker vroeg. Ontbijtje en een ananas meegekregen van Angelique de NL vrouw van onze bed and breakfast dos palmitos. En hop hop op weg naar de zee. Onderweg nog wat water en bier ingeslagen - op de eilandjes heb je namelijk helemaal niets. Na 3 uurtjes rijden waren we er al en daar werden we opgehaald met de boot en vol gas naar Coco Blanco. Overal zie je iniemini eilandjes met een paar palmbomen erop. Super mooi! Op ons eilandje waren maar 3 hutjes met een wc een wasbak en een soort douche waar je niet onder kan douchen, dus 2 dagen wassen in de zee. Net aangekomen stond er al een lekker ontbijtje voor ons klaar een eitje en een gefrituurd broodje. Daarna meteen op excursie en met de boot naar 2 kleine eilandjes en lekker snorkelen en zeesterren bekijken. In de middag hebben we lekker een visje gegeten en lekker chillen op Coco Blanco. De volgende ochtend ook lekker rustig aan en in de middag lekker snorkelen op een ander mooi eilandje. Ik doe er ook even wat foto's bij dan krijgen jullie een beetje een impressie van het leven op een onbewoond eiland, melk uit een kokosnoot met je billen bloot ha ha ha. De dag dat we weer vertrokken was het geen mooi weer, dus dat kwam goed uit. We werden weer opgehaald met de jeep. Net voor Panama city kregen we pech. De jeep stopte er acuut mee midden op de snelweg. De chauffeur laat de auto gewoon midden op de weg staan en doet de motorkap omhoog. Misschien handig om eerst de auto even aan de kant te zetten ??? Een echte macho man. De accu was kapot en later toch maar de jeep aan de kant gezet. Ik moest even achter het stuur en Erik Jan, de chauffeur en een indiaan die ook in de auto zat met zijn kreeften gingen duwen. Later kwam er een vriendje, maar die kreeg de auto ook niet aan de praat. Sta je dan. Bloed heet langs de snelweg. Gelukkig mochten we de auto van het vriendje lenen en heeft de chauffeur ons weer naar het bed and breakfast gebracht waar onze grote tas stond. En hup weer meteen door reizen naar El Valle een dorpje in de bergen. Daarover meer in de volgende blog. Fijn dat het bij jullie ook zulk mooi weer is. Hele dikke zoen es en ej

• 08 September 2013 - 08:36

Marleen:

Lieve Es,

Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Mooie foto's. Het is daar leven als een god in eh...Panama!
    De 'pech langs de weg' is dan even iets minder... maar goed, als een stoere chick achter het stuur gaat zitten om de defecte wagen aan de kant te sturen dan komt het wel goed :-)
    Mooie avonturen Es. Geniet samen in El Valle. Wat leuk trouwens dat de eigenaresse van het bed and breakfast een Nederlandse is!

Veel liefs en geniet!! Marleen en de mannen

• 08 September 2013 - 11:06

Manon:

Essie,

Wat een avonturen weer en wat maken jullie weer mooie dingen mee! Zou zo even een paar dagen met je willen ruilen, hi hi.
    Kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag.

Dikke zoen,
    Manon

• 08 September 2013 - 12:05

Thijs En Nelleke:

Lieve kinderen, ik ga nu voor de tigste x een berichtje maken want iedere keer als ik het af heb is er geen wifi! We hebben weer ontzettend genoten van jullie mail en de geweldige foto s. Hoe smaakt en gefrituurd broodje, Es? Ik zie het hele, aal voor me hoe jullie daar op dat eilandje genieten, vooral met die blote billen! Dat pechgeval midden op de snelweg, niet echt leuk maar wel om te lachen. We kregen gisteren ook mail uit Z Afrika, eat boffen wijmet zulke avontuurlijke kinderen! Geniet lekker verder samen, wij gaan nu naar Aken, ook genieten. Hele dikke kus van ons

• 08 September 2013 - 12:22

Herman & Elske:

Hallo Lieverds
    Dat ziet er super mooi uit zeg! Echt weer een mooie belevenis daar zo bijna alleen op de wereld. Je waant je dan ook echt bijna alleen op de wereld. Prachtige foto,s zeker gemaakt met jullie nieuwe onder water camera!! Ze foto,s spreken voor ons boekdelen. Dat is echt genieten. 5 September natuurlijk jou verjaardag gevierd? zeker wel een coctailtje op gedronken!! Trowens het bellen was ook even leuk en lijkt dan zo dicht bij. Hier genieten we ook heerlijk al hoewel ik nu ook wel op vakantie wil als ik dit zo lees!! Hier is alles prima . Vrijdag nog naar maarsseveen geweest met de Jens en Femke was geweldig
    Even terug naar mooie herinneringen waar we met jullie veel gingen zwemmen!!
    Jullie hebben nog twee weken te gaan heerlijk mooie dingen spotten en tot de volgende mail

Dikke zoen van Herman & Elske

• 08 September 2013 - 12:47

Noortje:

Lieve Es&EJ,

Wat een heerlijk verhaal.. Waande me ook even daar op Coco Blanco..

Blijf lekker genieten samen!

Dikke kus
    Noortje

• 09 September 2013 - 16:31

Margreta:

Jee zeg, jullie zijn echt in Paradise! Veel plezier nog!
    X

• 10 September 2013 - 10:16

Annemarie Cornelissen:

Hallo wereldreizigers

Leuk dit te lezen en wat te leren van een land waar ik me niets bij kan voorstellen!!!Heb tochmaar even de atlas erbij gepakt.(hoe ouderwets kan je wezen ).het lijkt me geweldig daar .Hoop dat jullie nog veel genieten daar samen .Have fun and take care.

Groetjes van
    Walter &Annemarie