Op weg naar Bogor - ze rijden hier als gekken - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu Op weg naar Bogor - ze rijden hier als gekken - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van jeanenes - WaarBenJij.nu

Op weg naar Bogor - ze rijden hier als gekken

Door: Jean en es

21 Augustus 2009 | Indonesië, Pangandaran

De volgende dag van Carita naar Bogor vertrokken. Bogor is een plaatsje onder Jakarta waar ze mooie botanische tuinen hebben.

In Carita een angkot (minibus) naar Labuan vertrokken waar we de bus konden nemen naar Bogor. Daar aangekomen op het busstation - een busstation met zandgrond, stof en stenen. Toen we net uit het minibusje waren gestapt en we wilden oversteken hoorden we een enorme klap. Was er net voor ons een kleine vrachtwagen op een minibusje geramd. De hele achteruit lag er uit, maar volgens mij geen gewonden. Snel oversteken en toen geen bus naar Bogor. Weer terug naar een ander plaatsje en daar overstappen.

De buschauffeur reed als een gek!! Er wordt keihard getoeterd als je aan de kant moet gaan. Als je dit niet doet rijden ze zo tegen je aan. Je wilt hier echt geen scooter huren. Levensgevaarlijk. Inhalen in bochten. Niets is te gek. Op een gegeven moment heb ik heel hard geroepen in de bus. Go slow Go slow. Hij reed zo hard dat ik er echt iets van moest zeggen. Wat een gekken hier. Voorin de bus hangt dan een mooie plaat van een moskee. De islam zie je hier overal terug. Veel moskeeen, hoofddoekjes en 's morgens word je om 4 uur gewekt door de luidsprekers van de moskee met een of ander in het arabisch jala jala vers.

Na de gekke buschauffeur overgestapt op de volgende bus naar Bogor. Daar 's avonds aangekomen en op zoek naar een luxe hotel en waar het schoon is!!!

Lekker geslapen en in Bogor de volgende dag mooie Botanische tuinen bezocht. Mooie natuur en schoon hier in Bogor. Heerlijk. 's avonds nog in een kroegje met allemaal indonesiers terecht gekomen (geen moslims) waar ze aan het zingen en aan het dansen waren. Wij als enige toeristen ertussen en een lekker Bingtang biertje gedronken. Zo die hadden we verdiend. Na 2 nachten Bogor zijn we gisteren naar Pandaganran gereist. Een busrit van 12 uur (250 kilometer). Poeeehheee. Het reizen hier duurt zo lang. Nu eindelijk lekker relaxen op het strand. En een schoon hotel. Jeeeaaaahh!! Nou we gaan nu onder de palmboom liggen.

Heel veel liefs vanuit Java!!

Esther en Erik Jan

• 21 Augustus 2009 - 09:49

Nelleke En Thijs:

Tot nu toe veel avontuur, spannend om te lezen, maar ook eng in dat maffe verkeer. Hopelijk blijft alles goed gaan. Hoe heb je het volgehouden Es? Geen last gehad en wat voor raar geldbriefje had je in je koffer? Geniet er van en we duimen dat jullie reis verder veilig verloopt.

• 21 Augustus 2009 - 11:43

Majola:

Pas een weekje weg en nu al sensatie!Gaat het goed met je schouder Essie? Iedergeval lekker bijkomen in jullie luxe hotel :-). Have a safe trip!

• 21 Augustus 2009 - 16:25

M&M:

Klinkt goed allemaal. Chaotisch en gevaarlijk verkeer, niet al te schone hotelletjes en een koud biertje: het echte Azië! De enige remedie tegen het claxonneren is dat dat ding stuk gaat. De buschauffeur zal nog altijd op die claxon rammen, maar het blijft heerlijk rustig in de bus (Vietnam ervaring ;-). Veel plezier en tot het volgende bericht!

• 21 Augustus 2009 - 20:14

Herman En Elske:

Het gaat goed met jullie
    vandaag oma verhuiz alles is goed gegaan elske schrijft morgen een berichtje groetjes elske en herman

• 24 Augustus 2009 - 06:33

Carinde:

Hi lieverds!
    Eindelijk relaxen onder de palmboom na zo'n drukte. Ze zeggen altijd dat ze daar heel aardig zijn, maar zo te horen ook wel slimme onderhandelaars met ondertussen hun glimlach.. Doe voorzichtig en geniet ervan, kus van mij en ook van Martijn en Timo